Amanda

Hobby

Publicerad 2014-03-04 14:25:22 i

Alltså matlagning! Jag vågar nästan kalla det min nya hobby, för jag tycker påriktigt det är så sjukt kul! Att mixa och experimentera ihop en massa och sedan få äta maten, som hoppeligen blir god. Ännu roligare är det ju dessutom om man får bjuda någon på maten man kockat ihop. 

Dagens mat blev kycklingsoppa med äppel och en sallad. Goott! 



 
Detta har ju typ blivit en matblogg.. Men vad gör det för mat är kiva!

Jaha, lite update!
Soppan består av ca 
- 300 g kyckling
- 1 gul lök
- 1 grönt äppel
- 1 msk curry
- 800 g passerade tomater
- 1 dl vatten
- 2 dl matgrädde
- 1-2 grönsaksfond
- salt 
- svartpeppar

Man börjar alltså soppkokningen med att steka kycklingen, den hackade löken och äpplet i olja eller smör och curry. Därefter lägger man allt i en kastrull, lägger med resten av ingredienserna (krydda enligt smak) och låter stå och puttra på låg värme i några minuter, och sedan är det klart.

Såja, nu vet ni! 

Kommentarer

Postat av: märta

Publicerad 2014-03-04 22:25:22

Joojooo,så jävla bra då du uppdaterar så mycket. Love it! Så fortsätt såhär :D Och mycket matbilder, de e bra inspiration till såna som mej som har fantasi som en höna! :D Gärna korta förklaringar ibland också om man sku våga prova själv ;)

På fredag kommer jag hem!!!! Tänker du befinna dej i Ekenäs under helgen? :D
Puss <3

Postat av: merttis

Publicerad 2014-03-05 13:55:04

PERFFA! Thanks bro <3 Ja på lørdag skall vi ses!!! Annars ær jag hemma ænnu helgen efter det :)
Kram <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela