Amanda

Uppdatering

Publicerad 2013-09-24 21:53:59 i

Jajajaja, jag blev uppmanad att uppdatera här då min lilla Norgepingla är nyfiken. 
 
Sen förra inlägget har mina rutiner inte ändrat mycket, men jag kan ju berätta lite om min senaste vecka. 
 
Linssoppan som jag kokade ihop förra veckan var riktigt god de två första dagarna, riktigt sådär att jag längtade efter att få äta den. Dock fick jag inte slut på ingredienserna på dessa två dagar (då soppan ännu var god), och jag kände inte för att slänga de ingredienser som jag en gång hade köpt (för billiga pengar, herregud så snål jag blivit!) så jag åt linssoppa ännu två dagar till. På fredag, då jag åt det sista dagen till lunch, började det verkligen ta emot!
 
Vad som annat hände på fredag var att jag var i skolan några timmar, var jag räknade lite matematik, drack lite kaffe och åt lite mariannemuffins med Ellinor som tröst då mattan lockade fram en lust att dra ut ögonen och slita håret av sig. Efter de trevliga (naaaah..) timmarna i skolan åkte jag hemåt med tåget. Min fina mamma plockade upp mig från tågstationen och vi åkte till den årliga höstmarknaden i Ekenäs. Där var allt sig likt, alla stånd stod på samma plats som de alltid stått och allt kändes bekant. Det enda nya för i år var mängder av getingar, vilket ju kändes lite störande. Nåja, på marknaden köpte jag en drinkshaker och kryddor och mamma köpte rökt kött och bröd, och mammas inköp avnjöt vi på kvällen innan jag fick min Robert på besök. 
 
Lördag då? Vi hade akademimatch. Vi förlorade p.g.a. sämsta domaren jag upplevt, men det gjorde väl inte såå mycket för vi hade ju trevligt program för kvällen att se fram emot, nämligen kräftskiva. Och oj vad roligt jag hade! Jag umgicks med finfinfina vänner, åt goda kräftor och drack kanske någon för snaps (minttushot) för mycket, men kvällen slutade bra ändå med pajbjudning och favoritarmar kring klockan 5 efter en rolig men känslosam kväll på saknade Santa Fé. 
 
Jaha, sen lördagen har det inte hänt mycket. På söndag sov jag 14 timmar av dygnets 24 timmar. Mellan sömnetapperna åt jag sjukt gott hemma med familjen och hängde lite med Robert. På måndag morgon kom jag till Helsingfors, hade en lektion i skolan, läste matematik, gick på spinning och såg på Grey's Anatomy.
 
Nu du Märta, nu vet du vad jag gjort de senaste dagarna. Puss och kram till dej, hoppas du har det bäst!!!
 
Bästa Märta!
 

Kommentarer

Postat av: Märta

Publicerad 2013-09-25 06:06:33

Nåjaa,thaaanks dude! :) Det var väldigt bra! Jag har inget emot att få sån uppdatering ibland! :) hihi..
Bilden på mig var väldigt ocharmig. Men om det krävs en ful bild på mej för att du skall skriva blogginlägg så kan jag skicka flera åt dej att ladda upp ;)

Kram <3

Svar: Hördu Märta, charmiga bilder på dej har jag nog gott om så inga probleemen ;)
Amanda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela