Amanda

Iväg och kiva

Publicerad 2013-09-29 16:07:35 i

Jag har ju nyligen flyttat hemifrån, iväg från det trygga hem som jag alltid haft, iväg från trygga mamma. Det har varit ett stort steg för mej, men jag trivs nog bra på egen hand i min lilla etta i Helsingfors. Men Helsingfors är ju inte långt från mamma; en timme på tåget och så är jag här.
 
Däremot har mina kompisar längre äventyr framför sig. Ewe i Sverige, Sofia i Spanien, Märta i Norge, Mimmi&Jossan i Asien och Fia i Australien. Sjukt spännande för dem alla, men samtidigt en aning skrämmande kan jag tänka mej. Idag har jag tagit farväl av Fia, som åker på det längsta äventyret av dem alla. Lite avundsjuk är jag ju nog på dem alla, men samtidigt trivs jag ju med det jag gör nu, och mitt äventyr kommer, nämligen då jag åker som utbytesstuderande om några år, hoppeligen då också till något exotiskt land. 
 
Det är spännande tider vi har på gång, det är så mycket som förändras och alla får uppleva så nya och häftiga saker i sina liv. Det om något är kiva!

Kommentarer

Postat av: Ewe

Publicerad 2013-10-02 19:22:02

och oj vad vi saknar dig<3 Du får komma och hälsa på anytime! Och jag kommer ju hem så ofta jag kan! :)<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela