Amanda

Röra på sig.

Publicerad 2013-10-29 22:10:33 i

Den här dagen har varit fullproppad med saker att göra. Så här kommer dagen steg för steg.
 
8.00 vaknade jag och åt en liten portion gröt och somnade sedan om
 
9.00 vaknade jag igen efter helt sjuka drömmar om att min lägenhet hade blivit utbytt och flyttad och hade ett konstigt hål i köket. Nåja, länk stod på schemat så det var bara att dra på sig springkläderna och dra mig ut i stormen. 75 min och 11,5 min senare var jag hemma igen.
 
11.45 hoppade jag på tåget in till stan efter att ha ätit en lätt lunch och fixat mig skolfin.
 
12.30 började första redovisningsföreläsningen, vilken visade sig vara helt intressant, inte alls så jobbig som jag hade föreställt mej. Men vem vet hur det utvecklas, det var ju bara första föreläsningen. 
 
14.30 parkerade jag mig på ett café på tågstationen med en kopp kaffe för att läsa nationalekonomi.
 
15.32 avgick tåget från Helsingfors tågstation, var jag läste nationalekonomi intensivt 69 minuter.
 
16.41 var tåget framme i Karis och mamma hämtade hem mej. Därpå lagade vi mat, talade skit, jag läste lite mera nationalekonomi och lagade några uppgifter.
 
18.00 hoppade jag i bilen och körde till Ekenäs för att ta del av mörkerkörning, kändes ju lätt onödigt efter ett år med körkort.
 
19.37 var mörkerkörningen slut och jag körde till gymmet för att smälla av ett hårt benpass.
 
21.00 var t-skjortan genomblöt och benen darrade. Jag talade med Heidi en stund om allt och inget och körde sedan hem. Väl hemma hos mamma har jag ätit, duschat och fixat lite mer nationalekonomi ända tills nu.
 
En minst sagt full dag. Imorgon blir det lite roligare och lite lugnare igen. Men först börjar jag dagen med tåg till Helsingfors 06.54, vilket betyder godnatt NU! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela