Amanda

Nöjd

Publicerad 2013-11-09 16:34:01 i

Jag måste bara säga att jag är rätt så nöjd med tillvaron för tillfället. Jag har sjukt fina människor omkring mej, både familj, nya helsingfors-bekantskaper, mina sjukt fina ekenäspäls och en hel drös av väldigt saknade typer både omkring i Finland och i världen. Vad jag också är nöjd med är att stuiderna och studiestaden börjar kännas mer och mer rätt, i början funderade jag främst på om staden Helsingfors kanske var fel val och att Åbo kanske hade varit bättre, men nu känner jag att Helsingfors nog är bra för mig. Att studera ekonomi känns också bättre hela tiden, eftersom det bara blir mer och mer intressant ju mer man lär sig och förstår hur allting hänger ihop, och hur man märker att man påriktigt förstår saker, som man kanske tidigare helt hade skippat att ens fundera på. Jag lär mig så mycket nytt hela tiden, och det gillar jag. Vad annat? Träningen! Träningen flyter på nu, jag har börjat gilla löpning allt mer, likaså att gymma. Och min måndagsspinning, ja den är ett helt kapitel för sig. Jag längtar hela måndagen på att få gå dit, det är den som får mej igång varje måndag jag får en plats på timmen. För ledaren är SÅ bra! Kosten är kanske inte optimal just nu, men nu vill jag faktiskt unna mig själv ibland, och försöker kanske hitta hälsosammare alternativ, men jag unnar mig själv ändå titt som tätt. Och ja, hur jag väljer att spendera min tid tycker jag om. Jag känner att jag nu har en relativt bra balans med allt jag gör. Lite för lite skolarbete blir det kanske, och lite för mycket fest, men för tillfället är det så jag vill ha det. Studierna går kanske inte som en dans på rosor, men jag klarar mej för tillfället bra för det, och just nu vill jag fakiskt dela upp min tid så som jag gör. 
 
Nu vet ni. Jag tror att det är bra att ibland bara fundera igenom allt bra man har i livet och också koncentrera sig på det. 
 
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela