Amanda

Svar på tal

Publicerad 2011-12-24 10:00:03 i Allmänt,

Vad går en gyminstruktör kurs ut på :) ?

En sådan fråga fick jag, och nu ska jag svara så gott det går. Eftersom att jag bara har gått på en kurs kan jag bara tala för den kursen.
Så min kurs, SH'BAM, gick ut på att man cirka en vecka innan kursen fick material var man såg programmet man skulle lära sig, och sen var det bara att sätta igång. Då vi fick materialet fick vi också en  låt som vi extra mycket skulle sätta oss in i.
Väl på kursen började vi med lite presentationer. Därpå drog kursledaren programmet för oss en gång och efter det övade vi lite teknik och så lärde vi oss hur vi ska bygga upp låtarna så de blir maximalt bra. Vi slutade sedan första dagen med att dra låten vi skulle sätta oss in på, och sedan gav kursledaren oss alla enskilt konstruktiv kritik. En ny låt till följande dag fick vi också.
Andra dagen satte vi direkt igång med små övningar och förberedelse inför låten vi skulle dra, innan vi sedan drog låten. Därpå igen lite teknik. Efter att vi haft en liten matpaus såg vi film på låten vi nyss dragit och fick igen en gång konstruktiv kritik. En sista dragning av låten vi hade skulle vi göra, och sedan var vi så gott som klara. Bara kursledarens individuella utvärdering återstod. Nervöst gick jag fram och satte ner mej. Alternativen var att jag kommit igenom kursen och fick börja dra eller att jag skulle skicka in en video på min låt så att de sedan kunde godkänna. Skönt nog blev jag godkänd från början.
Ännu återstår att filma in hela programmet innan april och skicka in till Les Mills så att de kan godkänna eller ej. Först då är jag officiellt en Les Mills - instruktör.

Det blev ju kort och koncist..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela