Amanda

Skojigt

Publicerad 2010-12-26 16:49:18 i Allmänt,

Tänk så skojigt det kan bli när småbarn uttalar fel ord. I alla fall är det skojigt för mig. Jag är kan nämligen aldrig hålla mej när det kommer något väldigt oanständigt ur deras små, söta munnar. Ett exempel är för några år sedan när min styvmors barnbarn var väldigt förkyld och skulle säga "jag måste snyta" , men istället sade hon "jag måste skita" vilket vi ansåg att inte var allt för passande för en två-åring vid matbordet. Då funderade jag en stund, och när jag kommit fram till vad hon egentligen menat, brast jag ut i gapskratt istället för att hjälpa barnet.

Någon som har något annat uppiggande exempel?

Kommentarer

Postat av: Såfia

Publicerad 2010-12-27 12:10:40

Inga sådana feluttalade exempel nej...

Men min kusins dotter släppte ur sig denna kommentar vid matbordet: " Mamma pappa i kyyylskåpet. kuuul i kyyylskåpet"



Det hade jag också ganska trevligt åt :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela