Amanda

Dag 1 - Om mig.

Publicerad 2010-12-08 20:36:52 i Allmänt,

Amanda Paulina Åkerlund heter jag. Då jag var mindre tyckte jag inte alls om mitt namn, speciellt inte Paulina. Men nu när jag är ganska i mitten av mina tonår, nämligen på mitt 16onde år, har jag lärt mej att trivas riktigt bra med alla mina namn. Namnet är ju en del av mig!
Denna vår gick jag ut högstadiet, och går nu första året i Ekenäs Gymnasium, var jag trivs riktigt bra eftersom att jag har de flesta av mina vänner på ett och samma ställe där.
På tal om vänner, så har jag väldigt många, väldigt fina vänner. Vissa är närmare än andra, men alla är viktiga som bara den!
Sport är en stor del av mitt liv. Jag älskar att träna allt från fotboll till Bodycombat till dans. Det får mej att må bra, känna mej bra och så är det ju så roligt! Favoritgrenen är fotboll, och jag spelar i EIF. Innebandy har jag också nyligen börjat med i grannstadslaget Elit, vilket jag också storgillar!
Något annat jag storgillar är min fina pojkvän Tobias. I juli träffades vi i Bromarf, och sedan dess har allt kännts så lätt. Jag mår bra av att få vara med honom. Min fina Tobias!
Annat jag gillar är att få sova länge, att resa, Gossip Girl, min familj, ceasarsallad, choklad, snowboarding, shopping och mycket, mycket mer!
Något jag däremot inte går ihop med är fakeglada personer, leverlåda, när mamma min stressar med tvätten och när snowboarden glider dåligt.

Kanske ni fått en liten uppfattning om mej, eftersom att meningen med detta inlägg högst antagligen var det.


2006

2007

2008

2009

2010 maj
Och nu riktigt mörkhårig. Många bilder på det finns det tyvärr inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela