Amanda

Dag 3 - Mina föräldrar

Publicerad 2010-12-12 16:22:07 i Allmänt,

Jag älskar mina föräldrar. Båda två är så jäkla fina på sitt sätt. Visst har alla sina dåliga dagar och ibland tycker man ju mindre om dem, men det hör väl till.
Mina föräldrar skilde sig när jag var två år gammal, altså runt 14 år sedan. För mej var detta jobbigt i början, men nu är jag riktigt nöjd med det, jag kan nämligen inte ens tänka mej hur det skulle vara om de fortfarande skulle leva ihop. Så altså trivs jag med hur det är nu.

Jag tänkte börja med min mamma.
Hon heter Viveka Adele och jobbar som finskalärare. Min mamma och jag är ganska likadana. Vi tänker ganska likadant, är båda ganska envisa och har lite likadan humor. Detta leder till att vi i vissa fall går väldigt bra ihop och vissa fall blir det sedan mindre fint. Mor min är någon jag alltid kan räkna med, som alltid finns där för mej och är världens bästa på att trösta. Mamma är en person jag ser upp till eftersom att hon (för det mesta) gör bra val, är uppåt, har lyckats bra i livet och är en varm, älskande och trygg mamma. Hon gillar choklad, kaffe, att resa och vin. Hon är världens bästa mamma!

Min pappa.
Han heter Ralf Ronald och har ett eget företag, han är utbildad till diplomingengör och reser ganska mycket i sitt arbete. Min pappa och jag är inte alls så lika varandra. Han är en person som alltid vill ha rätt, är väldigt snäll och omtänksam. Han och jag går inte alltid lika bra ihop, våra diskussioner slutar ofta med att någon av oss är väldigt missnöjd. Far min är mycket förtjust i te, konjak, att vara på landet och båtliv. Jag älskar min pappa!


Mamma denna sommar i Milano.

Pappa denna sensommar i Danmark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela