Amanda

Dag 7 - Min bästa vän.

Publicerad 2010-12-18 16:08:34 i Allmänt,

Som så många haft, har även jag svårt att välja ut en enda. Så jag tänkte berätta om mina tre för tillfället närmaste.

Josefine. Vi har varit vänner sedan jag var 6-7 år gammal och hon hela ett år och åtta månader äldre. Detta betyder också att hon är en av mina mest långvariga vänner. Jag och Jossan har mycket gemensamt, ungefär alla sporter, dvs. fotboll, innebandy, snowboarding och lite smått och gott sidan om. Dessutom har vi många gemensamma vänner och tycker annars vid många tillfällen lika. Henne kan jag lita på väldigt bra! Är jag ledsen är hon den första personen jag ringer till eftersom att jag vet att hon alltid finns där för mig. Ibland när vi ses är vi inte särskilt pratglada, utan kan bara sitta och göra ingenting och säga ingenting, men det ska man väl också kunna göra med en av sina bästa vänner.

Evelina. Evelina och jag blev kompisar när jag gick på femman, hon på sexan. Vi hade klassrummen bredvid varann, och blev bara riktigt goda vänner och det har hållits sedan dess! Evelina är en glad och omtänksam person. Henne kan jag prata med om allting, visst kan jag få lite kritik för vad jag har att säga, men det är oftast konstruktiv kritik ;). Henne har jag också en hel del gemensamt med, många gemensamma intressen. Hon är också väldigt stödande och ger bra råd om jag behöver hjälp med något, dessutom är hon väldigt smart! Hon är en person som jag går väldigt bra ihop med, som jag orkar länge med. Med Ewe har man nog aldrig tråkigt och är en av de personerna som det är absolut roligast att festa med.

Och sist men inte minst, Tobias.
Jag måste nog säga att han är en av mina bästa vänner och min pojkvän. Han är en härlig typ som man lika väl kan skratta åt som med. Dessutom får han mej att känna mej så bra, och jag trivs som fisken i vattnet i hans sällskap så att säga. Honom kan jag också prata med om allting, allt från att snacka skit till allvarligheter till hemligheter. Och honom kan jag lita på till 100%. Min Tobias.

Slutligen vill jag även nämna Famliljen. Ni är så sjukt fina och stödjande och jag älskar er alla! Puss på er.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela