Amanda

Borta bra men hemma bäst !

Publicerad 2009-03-25 20:17:20 i Allmänt,

Ja , kom hem från Kokkola igår natt, någon nångrunt 0000 , så jag orkade inte riktigt börja blogga den tiden ,utan ramlade direkt i säng . Och resten av dagen idag har jag varit i stan så, har inte hunnit innan nu .

Som sagt startade vi runt 1400 från skolan , åkte buss en jädrans lång tid, var t.ex. efter kimitoborna till kimitoön, så där blev de en lång omväg. Vi stannade kanske 2 gånger på vägen, och hela resan upp tog kanske 8 timmar . När vi var framme vid skolan som vi skulle sova i , hittade vi snabbt gymnastiksalen och jag började direkt pumpa min madrass . Mamma har varit snäll och köpt en tjock madrass,så jag hade det fint medan de andra sov på tunna 2 centimeters underlag :) Innan vi somnade på kvällen skvallrade vi lite och så var vår gymnastiklärare på en massage runda bland oss . Snällt av henne !

På tisdag , alltså igår, vaknade vi runt 0700 , packade ihop oss och åt sen i skolan var vi sov, som förresten heter Donnerska skolan . Efter det började vi gå mot idrottshallen och värmde upp .

Matcherna gick inte så farligt bra , men vi blev fjärde ;) haha ! Turneringen var slut för vår del runt 1400, så vi rusade till skolan igen och duschade snabbt före kimitoborna kom . Och sen efter en stund började vi vår färd hemåt ;)

När vi stannade och åt på ett ställe fick Jossan sin hamburgare, som såg jättegod ut. Men när hon tog upp pappret och skulle börja äta hittade hon ett långt hårstrå i maten , måånga minus till det matstället . USCH ! Men som tur fick hon en ny sen + en glass ;)

Annars började jag läsa Twilight boken i bussen , och SHIT vad den är bra ! Jag är helt fast i den . Vill bara läsa och läsa !

Men nu ska jag just på och kolla Grey's , fast det redan har gått ganska mycket , men ändå :)



Det här blev turneringens låt ;) Tack vare domarkillarna . Haha , som gillade när vi spelade !

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2009-03-27 13:33:31

Mums med ett 20 cm svart hårstrå med matklimpar på sei , men glassen räddade nog min dag :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela