Amanda

Hos Robbe

Publicerad 2008-09-24 17:10:18 i ,

Är hos Robban nuu , han läser på prov så jag har inte så mycket att göra .
Skola tidigare idag , 8-3. Jobbig lång dag med massa huvudvärk. usch usch. och senare idag träning, vet inte var men dt får jag väl reda på senare idag ännu.

Usch , det var skolskjutning i Kauha joki igår , 11 människor dog , han som skjöt människorna där räknas också till de 11. han sköt sej själv i huvudet till sist. han hade också anlagt 2 bränder där i skolan. Det var i en yrkesskola detta hände. Killen som skjöt var 22 år gammal och gick i skolan som skolskjutningen var. Han hade tidigare lagt in "skjutvideor" på irc-galleia och på youtube, och därför blivit inkallad av polisen dagen före allt hände. Men polisen lät honom gå med vapen och allt kvar, dumt tycker jag!
Det som också är hemskt är att det hände en liknande händelse i Jokela för mindre än ett år sen, men då dog det 8 människor + hans om sköt. Och då hade mannen också tidigare lagt in videon på youtube var han övade att skjuta prick. Kommer antalgligen att hända igen någonstans. Sjukt vad människor börjar bli konstiga här i finland. Usch , börjar ju nästan bli som USA, skrämmande.
R.I.P. †
Nå men nu måste jag läsa lite historia , prov om första världskriget imorgon, åh. Och sen träning , men först till mamma efter min sport BH , har glömt den där så. Men heidå , skriver mer senare!

Mandy

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela