Amanda

Fotbollfotbollfotboll

Publicerad 2008-09-22 17:30:42 i Sport,

Idag har jag inte varit i skolan alls, eller på lektion . I skolan jo för gick igenom den ett antal gånger. Men jag har varit på en skolfotbollsturnering i pargas hela dagen , vi startade kl. 8 och åkte buss i lite mindre än 2 timmar. I bussen sov de flesta och endel var störande högljudda , iallafall när man ville sova!
Första matchen hade vi kl. 10.30 mot Pargas. Ett ganska hårt lag. Många var mycket snabba , faktist nästan hela laget. Nå men matchen slutade med att vi förlorade 2-0, vi fick inte riktigt några bra målchanser eftersom deras försvar, som jag redan sade, var snabbt.
Andra matchen hade vi mot Motby kanske de hette? Nåja , något lag från Helsingfors iallafall. De var också bra, fastän inte alla i laget spelar fotboll. Men de hade en sjukt bra anfallare, hon var snabb om någon . Men i den matchen gjorde Jossan ändå ett mål . Det gjorde hon genom något krångel framför målet och det var konstigt, men med ett hårt skott blev det mål. Duktigt Jossan! Men den matchen slutade också 2/3-1 , inte riktigt säker.
Efter matcherna dusch och sen hemresa. I början var vi ganska pigga och så , men mittiallt så POFF, blev alla trötta och somnade. Väldigt skönt att sova i buss , fast jag ändå inte riktigt somnar utan bara slumrar till sådär snabbt. zZzZzZZzZzzz...
Vi var vid skolan ungefär sådär 3 tiden , lite före . Sen väntade jag och Jossan på skjuts hem med Jossans mamma . Orkade inte ta någon buss eller så, STORA KASSAR !


Sen for vi och köpa nya fotbollskor till Jossan ,
Adidas Copa Mundial

Jag själv har likadana och jag tycker de är jättebekväma och bra, trivs med dem.
De är lite old school ;-)
Nåja kom hem efter det, packade upp väskan och satte mej här . Surfade lite runt och sen for jag till en sportplan här nära med Jossan för att "peippa" och leka med bollen . Det var helt kul. Efter en stund blev vi fler och fler, stod ganska länge och hade leken "reve" med Nicke , han var ganska kul ^,
Sen for alla hem , även jag.

Såå , nu sitter jag här och skriver och funderar på hur man ska fixa egen layout på bloggar och lite andra små grejer , som t.ex. hur man får linkar till sin blogg. Så om nån vill skriva och hjälpa mej så SNÄLLA , do it <3 sku verkligen behvöva det.
Men det var allt för mej nu , tack och hej!

Mandy

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela