Amanda

Ingen kula → Hemmakväll !

Publicerad 2008-10-08 18:29:58 i Allmänt,

Jag skickade Reidar och frågade om han skulle till kulan , men nej . Så det blev en skön hemmakväll istället . Bara min bror skulle komma hem med en hårdskiva skulle jag ha massa filmer. Såå jag sitter nu här och skriver. Det kom just Australiens Top Model, men det värkade inte lika bra som Amerikas så orkade inte titta. Och nu kommer det the X-effect på MTV men jag tror jag har sett det så orkar inte kolla på det heller, kan lyssna ;)

En sak jag tycker är fel är att så många människor är så sjukt utseendefixerade.
Till exempel om någon är lite mer bredaxlad så tycker endel att hon är fet! Vilket hon inte då är , utan tränad. Och om de tycker man är fet då har de ju helt fel! För man är ju faktist inte fet bara för att man inte har en perfekt slank kropp utan något fett alls. Helt normalt för kvinnor att ha lite fett är det ju. Ett exempel är en tjej som gick i min skola var jättetränad, nästan sixpäck och så , men ändå inte för mycket. Och då kallades hon Feta- ochhennesnamn. Åh då blev jag nästan sur!
Och sen när människor ser någon på stan som de inte alls känner som bara är lite rund säger de: Fyfan banta! Då blir jag också sur, för vissa människor har det mycke svårare än andra med sådant. Och alla människor har inte lika smal benstom som andra , det beror ju mycket på det.
Ville bara säga det. Började tänka på det idag så.

Men nu tror jag jag läser lite läxor eller kollar någon film eller annat mysigt, chattar lite med Robbe kanske. Så byye <3 Skriver senare :)

Mandy

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela