Amanda

Önsketänkande

Publicerad 2008-11-24 17:33:13 i Allmänt,

Tänk vad tufft det sku vara om man sku kunna vakna upp en morgon och se ut genom fönstret och se Los Angeles storstadsvimmel och tänka : "vad ska jag hitta på på veckoslutet då? kanske ta mej en tripp till Las Vegas och festa?" .

Tänk så annorlunda allt skulle vara om man skulle bo där i 20 års åldern och vara rik. Man skulle kunna göra i princip vad som helst . Det borde jag nog prova på ännu nångång före jag dör. Och en sak som jag bestämt mej för är att prova på det riktiga storstadslivet i New York , bo där i en fin lägenhet, ha ett bra jobb och få shoppa i alla de härliga butikerna där finns !

Men sku man bo där , sku man säkert undra hur de sku vara att bo  i Europa  i en liten stad, fundera hur lungt och skönt allt är . Okej , jag sku int tänka så, men nån tänker väl ?! Jag älskar att känna en stor stads puls, se hur allt rör sej , ingen tråkig stilla stad som jag vuxit upp i , utan att det alltid skulle hända ngt . Härligt !

Men får jag barn vill jag antagligen bo i en liten stad till en början , där var barnen till en tid kan röra sej ganska fritt , leka ute och så, utan att föräldrarna sku måsta gå omkring och oroa sig för dem varje gång de har roligt utan dem .

Det blev då lite framtidsplaner . Har fortfarande int börjat läsa hissan , otroligt ointressant! Borde skärpa mej nu . Kanske lite mer skärpning efter att jag ätit ?


NY rush hour

Mandy

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela